"Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg."
Veel mensen zijn ook zo opgevoed: werk hard, doe het goede. En wat mij betreft, laat je omgeving mooier achter dan dat je het aantrof. Al mijn studies en ervaringen zet ik daarbij in, maar vooral neem ik mezelf mee: positief, constructief en verbindend. Wat mij betreft is dat gewoon doen.
In de politiek blijkt dat niet zo vanzelfsprekend. Daar ligt vaak de nadruk vaak op fouten van anderen, in plaats van op oplossingen. Een compliment geven of waardering uitspreken is dan ineens bijzonder, terwijl het juist helpt om beter samen te werken. Tegelijkertijd mag je ook best kritisch zijn. Op de inhoud, vanuit expertise en vanuit de visie waarvoor mensen op jou als partij hebben gestemd. Duurzaam, en als mensen het programma goed hebben bekeken, ook sociaal en innovatief.
Dat is hard nodig. Veel standaardoplossingen werken niet meer. Denk alleen al aan het overbelaste stroomnet, terwijl innovatieve oplossingen voor het grijpen liggen. De ontwikkelingen gaan snel en juist daarin liggen kansen. Dit is belangrijk, want zonder voldoende stroom kun je bijvoorbeeld geen huizen bouwen.
Steeds meer mensen sluiten zich bij deze houding aan. In minder dan anderhalf jaar tijd is Duurzaam Oldebroek vervijfvoudigd. Meer dan 40% van onze leden is jonger dan dertig en zet zich actief in voor een mooie toekomst. Wij zijn een jonge, maar serieuze partij die al vier jaar laat zien dat positief en constructief samenwerken loont.
Als Sociaal & Duurzaam Oldebroek staan we voor sociaal zijn, voor duurzaam zijn, voor een Oldebroek voor nu en later, voor een positieve stijl, voor verenigingen, voor slimme oplossingen en vooral: voor samen leven.
Dat zou eigenlijk heel normaal moeten zijn. Maar blijkbaar is dat juist wat ons bijzonder maakt.
Meer lezen? Nieuw!
www.sociaalenduurzaamoldebroek.nl
Duurzaam Oldebroek
Fractie Duurzaam Oldebroek

Bron Huis aan Huis 20 januari 2026