Beste Sjaak en overige geïnteresseerden,
Ik ontving een bericht van Wethouder Jan Klein over de materie. Hierbij de volledige tekst zoals hij mij die voorlegde:
Reactie Wethouder Klein:
Het bedrijventerrein “De Zeuven Heuvels” staat al jaren op de nominatie om te worden opgeheven. Dit omdat het terrein is gelegen in het Veluws Natuurgebied en het beleid van de provincie is er op gericht deze terreinen te sluiten. De ondernemers die gevestigd zijn op “De Zeuven Heuvels” zijn op de hoogte en er wordt onderhandeld over verplaatsing dan wel sluiting met schadeloosstelling.
Over de nieuwe bestemming van “De Zeuven Heuvels” wordt bij de gemeente studie gemaakt. Daarbij is recreatie een van de mogelijkheden.
Uit andere open en informele gesprekken die ik voerde blijkt dat iedereen in de gedachtenlijn zit dat het puur om industrie en bedrijvigheid gaat. Cafetaria Huisman hoort in die gedachte ook niet bij het bedrijventerrein en ook proefde ik overal compassie met verenigingen.
Als je de zaak wilt blijven monitoren moet je wellicht de materie “Bedrijventerrein Hattemerbroek” een oogje blijven gunnen. Als de start van dat plan z’n eerste schop in de grond krijgt zal vanzelf die materie van De Zeuven Heuvels ook wel veel actueler worden.
Jan Klein meldt dat de ondernemers van bedrijventerrein “De Zeuven Heuvels” op de hoogte zijn van de eerste plannen. Van ondernemers kun je veel verwachten, maar niet dat ze leidzaam toezien op plannen die door de buitenwereld voor ze worden ontwikkeld, dus zij zullen het wel in hun voordeel keren, daar zijn het immers ondernemers voor
De gemeentelijke ambtenaren hebben het “in studie” dus die komen te zijner tijd wel met een plan op de proppen die dan aan alle betrokken partijen en de gemeenteraad zullen worden voorgelegd, zoals dat met elk bestemmingsplan gaat.
Misschien is het hooguit juist als betrokken verenigingen een kijkje in de keuken houden als ze helemaal niets weten en misschien ongemakkelijk in hun vel zitten door de “geluiden”. Vragen staat vrij en het Gemeentehuis heeft tegenwoordig geen receptie meer, maar een heuse informatiebalie. Daar valt dus aan te kloppen….
Recreatieve functie…… Hmmmm, wel een héél groot terras voor Huisman? Je gaat er op vooruit !
Sorry, m'n fantasie slaat weer eens op hol.
Groeten,
Bert-Jan Dokter